söndag 23 februari 2014

Mina funderingar

Jag kan inte påstå att jag är någon aktieanalytiker eller ekonom vad gäller mina aktieval. Jag tittar mycket på lönsamhet, utdelningshistorik, expansion och framtidstro men framförallt så finns mitt intresse i företag som har en verksamhet jag förstår och kan sätta mig in i( man kan sätta sig in i all företag om man har tid). Inga chans aktier för mig alltså.
Jag vill gärna han in ett par aktier till i min portfölj inom detta året och tittar på ett antal aktier
  1. Coca Cola har jag läst en del om men kom häromdagen med bokslut som var sämre än väntat och jag är lite orolig för vinsten och tillväxten
  2. En bankaktie vill jag ha in och titta då närmast på HSB eller Swedbank. HSB känns som bästa aktien men också ganska dyr. Swedbank hög utdelning men vad händer efter Wolf slutar.
Aktier på lång sikt och med bra utdelning är min melodi

Trevlig söndag med förhoppning om os guld i ishockey  önskar jag alla

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar