tisdag 2 juni 2015

Blatter avgår-Äntligen!

Fifa-ordföranden Sepp Blatter avgår. Detta meddelade han på en presskonferens under tisdagen. ”Jag vill bara göra det bästa för fotbollen”, säger han.
Så sent som i fredags omvaldes han till ordförande för det internationella fotbollsförbundet. Fyra dagar senare meddelar nu Sepp Blatter att han avgår som Fifa-ordförande.
– Jag uppskattar och älskar Fifa. Jag vill bara göra det bästa för fotbollen och för Fifa som organisation, säger han i sitt avgångstal på den extrainsatta presskonferensen.
Man hoppas nu bara att nästa president blir något yngre än Blatter. Det måste bli nya vindar med fair play som alla pratar om
Blatter kallar nu till en ny kongress, där en ny president ska väljas och tillsättas så fort som möjligt. Bara det inte går för fort, Jag tycke detta få ta lite tid och att det blir omstruktureringar med ärliga människor.
– Det här är det bästa alternativet. De utmaningar som Fifa står inför är inte över. Fifa behöver omstrukturering. Även om Fifa har gett mig ett nytt mandat verkar det inte stöttas av alla - fansen, spelarna, klubbarna, människorna som lever, andas och älskar fotboll. Därför har jag beslutat att lägga ned mitt mandat, säger han.

Det bästa beslutet han har gjort på länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar