torsdag 20 augusti 2015

Drömmar och mål

Jag har under en längre tid haft funderingar om min/vår framtid, Vad jag vill jobba med? Hur mycket vill jag jobba? Kanske starta någon företag vid sidan om mitt nuvarande jobb? Mina investeringar? Utlandsboende?

Något jag har kommit fram till är i alla fall att jag kommer investerar fortsatt långsiktigt fast med ännu större fokus på långsiktighet

Jag har en dröm om att äga ett hus eller lägenhet någonstans på varmare bredd grader men har inte just nu  dom ekonomiska möjligheterna eller så vågar jag inte riktigt ta steget. Hade varit härligt att kunna vara i sommarhuset under en längre tid och jobba på distans eller liknande.

Vad vill jag jobba med i framtiden? Nu jobbar jag inom serviceyrket och trivs bra där, det är både omväxlande och utvecklande men känner ändå att något saknas. Jag vill vidare i livet och utvecklingen. Kanske starta ett företag vid sidan om nuvarande arbete frågan är bara inom vad det känns också som ett stort steg att ta.

Det är mycket att fundera omkring i livet men det gäller att njuta och ha drömmar också.

Ha det skönt i augusti solen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar