tisdag 4 augusti 2015

Semestern är slut men inte aktiemaknaden

Semestern är slut, länge leve semester. Det känns väldigt tungt att börja jobba igen och det är inget nytt för varken mig eller någon annan gissar jag :), Men jag njuter nu av de fina kvällarna som äntligen har kommit med grill, öl och mycket läsning i solen efter arbetstid.

Jag har läst mycket bloggar och twitts under sommaren och känner ibland blir det för mycket och man vet varken ut eller in om det ska gå ner eller upp eller vad då är det bättre att lita på sin egen tro och filosofi. Nu har jag ett otroligt sug efter aktierköp men får vänta tills månads sparandet kommer i slutet av augusti. Nu kommer jag att börja bygga en lite större portfölj vare sig aktiemaknaden är dyr eller billig  Jag kommer utöka min långsiktiga portfölj till mellan 6-8 aktier under året och detta med köp en gång i månaden, dels av försäljning från vp konto som skall över till ISK men också från mitt månads spar. Så nu kör vi mot framtida sparande.
Bilden är från Cypern vilket jag saknar mycket



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar