måndag 22 september 2014

Löner inom fotbollen

När jag var yngre var jag ganska duktig i fotboll,  spelade division två faktiskt. Hade väl inte rätta gnistan och en del skador så jag slutade ganska tidigt. Jag har sökt lite information om hur mycket en fotbollsspelare tjänar.
Man blir lite mörkrädd när man ser dom enorma summorna som finns inom fotbollen, visst Zlatan är duktig men tjänar cirka 11 miljons euro netto men också fina sponsoravtal som ger många miljoner per år., är han så bra?. En allsvensk spelare tjänar som mest ca 4 miljoner om året men normalt får man cirka 800 000 om året vilket fortfarande är väldigt  bra lön .

Det är enorma summor inom fotbollen särskilt i Europa och där är Sverige ett uland när det gäller löner  men som en allsvensk spelare tjänar man som en vd för ett bolag . Jag undrar om dom har samma  ansvar.  För min del tar det ca 15 år att  spara ihop till en  årslön som dom tjänar så det är bara at t kämpa på, målen kommer 😉 .
Lite gnäll från mig bara för att jag inte lyckades bli en duktig fotbollspelare. :).men hoppas på bättre utdelning  på aktiefronten .
Trevlig börsvecka till alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar