söndag 28 september 2014

Mål med aktier

Som många andra (Jag hoppas alla) har jag ett mål med mina aktieköp. När jag var yngre drömde man om snabba klipp med mycket vinster, köp och sälj utan att veta vad man gjorde. Kanske vet jag inte vad jag gör nu heller ;) men jag har i alla fall en strategi och förhoppning. Jag köper aktier i företag som ger och har gett en god utdelning och i aktier (företag) som jag känner kan ge utdelning och öka utdelning under lång tid. Jag kommer att behålla mina aktier under lång tid om inte något underligt händer.

Långsiktighet är ett av mina mål.
Investera långsiktigt i bra bolag. Många gillar daytrading men det är inget för mig, Jag har provat med dåligt resultat. Jag gillar att investera i bra bolag som ökar i värde och delar ut mer och mer varje år. Då behöver jag inte vara orolig för dippar utan ser det mer som köptillfälle.

Jag vill kunna få en bra utdelning av mina aktier i framtiden förhoppning kunna leva på det eller åtminstone får en bra extra inkomst.

Trevlig söndag och härligt att Albin Ekdal gjorde hattrick för sitt Cagliari i 4-1 segern mot Inter. Det lovar gott inför landslags matcher framöver :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar