söndag 21 september 2014

Nya inköp under vår och sommar

Eftersom jag är ganska ny när det kommer till bloggande så är mina inlägg inte så frekventa + att det har varit ont om tid med både mycket jobb och andra aktiviteter med familj och barn.
Jag har dok utökat min portfölj med tre innehav under vår och sommar. Dessa tre är Bonheur, Castellum och KO. Jag hade sedan tidigare endast tre innehav och det kändes att det var läge att gå in i några till för mer spridning

KO har jag varit intresserad av ett tag, gillar deras utmaningar och att dom har fin utdelningshistorik vilket inte kommer att minska gissar jag. Det finns alltid en diskussion om hälsoeffekter och dylikt men för mig är det ett fint bolag.

Bonheur är ett bolag som jag hoppas att dom satsar mycket på Renewable energy där har dom också visat bra tillväxt men det är har också varit kostsamt och det är bara att hoppas att dom får ordning på lönsamheten.

Castellum är ett fastighetsbolag som kanske är ganska tråkig aktie men med härlig utdelningshistorik. Den låga ränta som är nu och säkert kommer att vara ett bra tag gynnar ju fastighetsbolag positivt också. 

Jag önskar alla en trevlig aktiehöst  :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar